تماس با ما

۰۲۶۳۲۲۲۳۷۷۸

منظور از ساعت کرنوگراف چیست ؟

ساعت کرنوگراف-saattavakol.com

منظور از ساعت کرنوگراف چیست ؟

معنی ساعت کرنوگراف

درباره معنی ساعت کرنوگراف باید اینگونه عنوان کرد که این ساعت ها در واقع یک نوعی از ساعت مچی هستند که به همراه یک نشاندهنده آنالوگ و عقربه های اندازه گیری زمان به صورت ثانیه و صدم ثانیه ارائه میشوند. در ساعت های کرنوگراف گران قیمت تر امکانات بیشتر و گسترده تری هم میتوان مشاهده کرد که از آن جمله میتوان به : اندازه گیری جزر و مد آب ، قطب نما ، قبله نما و غیره … اشاره کرد.

ساعت کرنوگراف-saattavakol.com

روش کار ساعت کرنوگراف چگونه است؟

در یک کرنوگراف انجام عمل محاسبه فواصل زمانی مشخص غالبا با استفاده از دکمه های بزرگ قرار گرفته در اطراف ساعت صورت میگیرد. به گونه ای که حرکت عقربه ها با فشردن بزرگترین دکمه ساعت آغاز شده و مجددا با فشردن همان دکمه از حرکت باز می ایستد. کرنوگراف های پیچیده تر از معمولا از قطعات بیشتری استفاده می کنند و می توانند چندین عقربه و نشان دهنده فرعی هم برای اندازه گیری ثانیه ، دقیقه ، ساعت و حتی دهم ثانیه داشته باشند. واژه کرنوگراف ساعت برای نامیدن تمامی ساعتهای دیجیتالی از دهه ۱۹۸۰ به بعد استفاده میشود در حالی استفاده از این واژه به این صورت اشتباه است و بودن یک ساعت مچی به صورت دیجیتالی صرفا نشاندهنده کرنوگراف بودن آن نیست.

saattavakol.com

کاربرد ساعت کرنوگراف چیست؟

کاربرد ساعت های کرنوگراف با ساعت کرنومتری تفاوت دارد و این دو ساعت با یکدیگر تفاود دارند. معمولا از این ساعت ها برای محاسبه کردن اختلاف بین دو زمان مورد استفاده قرار میگیرد. و بیشتر مناسب کسانی است که در زمینه های ورزشی مختلف فعالیت دارند. معمولا کرنوگراف ها بر روی صفحه‌ی اصلی‌شان سه صفحه‌ی مدرج کوچک دارند که زمان سپری شده را به وسیله‌ی این‌ صفحه‌های کوچک نشان می‌دهند. کاربرد این سه صفحه نیز به این صورت است که یکی از آنها برای ثبت ثانیه ، یکی برای ثبت دقیقه و یکی نیز برای ثبت ساعت مورد استفاده قرار میگیرد.

 

تاریخچه اختراع کرنوگراف

در مورد نام کرنوگراف این واژه یک واژه یونانی است. اولین ساعت کرونوگراف مدرن توسط لوئیز موینت در سال 1816 اختراع شد. این نیکولا متیوکه بود که به دستور پادشاه لوئی پانزدهم در سال 182 اولین کرنوگراف را در بازار تهیه کرد . تاریخچه اختراع کرنوگراف در واقع به دلیل درخواست لوئی پانزدهم برای ساخت ساعتی بود که بتواند مدت زمان مسابقات اتومبیل رانی را اندازه گیری کند. بنابراین ریوسک مأمور شد تا ساعتی را اختراع کند که این کار را انجام دهد. و اینگونه شد که اولین کرنوگراف به وجود آمد.

در سال 1915 ، گاستون بریتلینگ اولین کرنوگراف را با عقربه ثانیه ای مرکزی و شمارنده 30 دقیقه ای تولید کرد. در سال 1844 نسخه به روز شده آدولف نیکول از ساعت کرنوگراف بریتلینگ برای اولین بار شامل یک ویژگی تنظیم مجدد بود که اکنون امکان اندازه گیری های پی در پی را فراهم می کرد. در اواسط قرن 20 و در سال ۱۹۵۸ کمپانی tag heuer مدلی از یک کرنوگراف به همراه یک تاچیمتر با حاشیه چرخان را ارائه داد که توانایی انجام محاسبات پیچیده تر را دارا بود. کرنوگراف در بین خلبانان بسیار محبوب بود زیرا به آنها امکان می داد زمان دقیق را سریع تر محاسبه کنند بنابراین تقاضا برای کرنوگراف برای صنعت هواپیمایی در اوایل قرن 20 افزایش یافت. استفاده از کرونوگراف برای بسیاری از زمینه ها همچون مسابقات اتومبیل رانی ، ناوبری زیر دریایی ها و غیره … روند مشابهی را دنبال می کند و به آنها امکان زمان بندی بسیار دقیق و / یا مکرر را با کارایی بالا و پیچیده تر امکان پذیر میکند.

saattavakol.com

تفاوت ساعت کرنوگراف و ساعت معمولی در چیست ؟

تفاوت اساسی بین ساعتهای آنالوگ و کرونوگراف در عملکرد آنها است به گونه ای که وظیفه ساعتهای آنالوگ تنها نمایش زمان است که به وسیله دو عقربه دقیقه شمار و ساعت شمار زمان فعلی را نشان می دهند ، در حالی که کرونوگرافها دارای یک قطعه برای انجام یک وظیفه اضافی هستند که کار آن محاسبه کردن زمان بین دو فاصله زمانی مختلف است.

سوالات متداول

دلیل گرانی ساعت کرنوگراف چیست ؟

در واقع علت گرانتر بودن یک ساعت کرونوگراف به نسبت یک ساعت معمولی و آنالوگ این است که این ساعت ها علاوه بر اینکه به شما اجازه می دهند ساعت و تاریخ را بدانید ، دارای ویژگی های دیگری نیز هستند. یک کرونوگراف دارای عملکردهای بیشتری است که به آن اجازه میدهد متوقف شود ، حرکت کند ، دوباره تنظیم شود و دوباره شروع به حرکت کند. ابتدایی ترین ویژگی آنها داشتن یک کرنومتر و یک تاچیمتر است اگرچه ویژگی های بیشتر دیگری نیز در آنها تعبیه شده است.

وجود سه دایره در ساعت کرنوگراف برای چیست ؟

یک ساعت کرونوگراف برای ثبت زمان سپری شده معمولاً دارای سه صفحه دایره مانند شماره دار است – یکی از صفحات دایره ای به عنوان شماره زیر ثانیه نامیده می شود ، و صفحات دیگر نیز دارای شماره دقیقه و شماره ساعتی هستند. موقعیت قرار گیری صفحات می توانند بر اساس سازنده ساعت متفاوت باشند. اما غالبا نحوه قرارگیری صفحات به این صورت است که شماره دوم بر روی ساعت 9 ، شماره دقیقه ای بر روی ساعت 12 و شماره ساعتی نیز بر روی ساعت 6 قرار دارد.

روش صفر کردن ساعت کرنوگراف چگونه است ؟

اینکار غالبا با بیرون کشیدن تاج ساعت انجام میشود به اینصورت که شما میتوانید تاج را کاملاً بیرون بکشید ، سپس دکمه پایینی را فشار دهید تا صفحه بالایی تنظیم شود و به صفر برسد. سپس همان دکمه را با دکمه پایینی برای تنظیم صفحه پایین به طور همزمان فشار دهید. در بعضی از ساعت های کرونوگراف ، برای تنظیم یک صفحه خاص ممکن است لازم باشد که دسته کوک را فقط به اندازه یک کلیک به بیرون بکشید‌. البته توجه داشته باشید که هنگام خاموش شدن ساعت و یا تعویض باتری آن کرنوگراف به صورت خودکار صفر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

پشتیبانی آنلاین