تماس با ما

۰۲۶۳۲۲۲۳۷۷۸

خرید انواع ساعت شنی

خرید ساعت شنی-saattavakol.com

خرید انواع ساعت شنی

آنچه خواهید خواند:

خرید ساعت شنی 60 دقیقه ای

ساعت شنی یا همان ساعت ماسه ای یک نوع زمان سنج به حساب می‌آید که برای اولین بار در قرن هشتم میلادی و به وسیله فردی به نام لیو تپرند که یک راهب و کشیش کلیسای جامع فرانسه بود، اختراع گردید. تا قرن ۱۴ میلادی معمولاً ساعت شنی برای استفاده مردم عادی نبود و فقط در کلیساها کاربرد داشت. از قرن چهاردهم میلادی به بعد، ساعت شنی به میان عموم مردم آمد و کاربرد عمومی پیدا کرد. به عنوان یک مثال، از ساعت شنی سه دقیقه ای برای پختن تخم مرغ استفاده می‌شده است که به آن تایمر تخم مرغ گفته می‌شد. البته هنوز هم ساعت شنی سه دقیقه ای یا همان تایمر تخم مرغ وجود دارد و بسیاری از افراد، هنوز هم برای پختن تخم مرغ از آن استفاده می‌کنند. کم کم و با ورود ساعت‌های مدرن به بازار دنیا، ساعت‌های شنی کاربرد خود را از دست دادند و فقط حالت تزیینی پیدا کردند. ساعت شنی دارای دو حباب شیشه‌ای چسبیده به هم است که بین این دو شیشه، سوراخ باریکی وجود دارد.

شن و ماسه موجود در این ساعت از این سوراخ به تدریج از حباب بالایی به سمت حباب پایینی انتقال پیدا می‌کنند. هر موقعی که کل شن یا ماسه موجود در حباب بالایی به درون حباب پایینی ریخته شد، یک واحد زمانی تمام شده است. به عنوان مثال، در صورتی که ساعت شنی طوری درست شده باشد که کل شن یا ماسه موجود در حباب بالا در یک دقیقه به درون حبابِ پایینی ریخته شوند، در این صورت، یک ساعت شنی یک دقیقه ای خواهیم داشت. پس از اتمام ریخته شدن شن از حباب بالایی به درون حباب پایینی، می‌توان ساعت شنی را برعکس کرد تا یک بار دیگر از اول، زمان را محاسبه نمود. با مشخص شدن تعداد دفعات جابجا شدن شن‌های درون حباب‌ها، زمان کل انجام یک کار به صورت حدودی و تقریبی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، در صورتی که برای انجام یک کار لازم باشد که یک زمان سنج دقیقه ای، ده بار جابجا شود به این معنا خواهد بود که آن کار، ۱۰ دقیقه طول کشیده است.

خرید ساعت شنی-saattavakol.com
خرید ساعت شنی-saattavakol.com

به مرور زمان، هنر شیشه گری پیشرفت کرد و ساعت‌های شنی هم با دقت و ظرافت و زیبایی بیشتری درست شدند از قرن شانزدهم میلادی به بعد، هیچ موقع ساعت شنی، یک ساعت رسمی و قانونی برای نشان دادن زمان جاری به حساب نیامده است؛ ولی تا آن موقع ساعت شنی در بسیاری از جاهای دنیا، دقیق ترین و اصولی ترین ساعت موجود بوده است. از قرن شانزدهم میلادی به بعد، بیشتر از ساعت شنی به منظور تعیین کردن شروع و پایان یک کار خاص استفاده شده است. به عنوان مثال، در کلیساها به منظور نشان دادن زمان دعای مراجعه کنندگان و یا در کشتی‌ها به منظور نشان دادن نوبت نگهبانی یا مشخص کردن سرعت کشتی‌ها از ساعت شنی استفاده شده است. البته در مجلس عوام انگلستان هم ساعت شنی کاربرد دارد. در این مجلس، ساعت شنی دو دقیقه ای وجود دارد که زمانی را نشان می‌دهد که نمایندگان فرصت دارند، رای خود را 

به صندوق بیاندازند. امروزه از ساعت شنی، بیشتر به  عنوان یک وسیله تزیینی و دکوراسیون استفاده می‌شود و حالت نوستالژیک آن بیشتر مورد نظر مردم قرار دارد. اگر ۶۰ دقیقه زمان طول بکشد که کل شن و ماسه موجود در حباب بالایی ساعت شنی به درون حباب پایینی بریزد، آن ساعت شنی یک ساعت شنی ۶۰ دقیقه ای است. به منظور خرید ساعت شنی ۶۰ دقیقه ای می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت و البته به فروشگاه های فروش عتیقه جات و یا فروشگاه های دکوراسیون منزل و … مراجعه کنید.

خرید ساعت شنی 30 دقیقه ای

اگر 30 دقیقه زمان طول بکشد که کل شن و ماسه موجود در حباب بالایی ساعت شنی درون حباب پایینی بریزد، آن ساعت شنی یک ساعت شنی 30 دقیقه ای است. به منظور خرید ساعت شنی 30 دقیقه ای می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت و البته به فروشگاه های فروش عتیقه جات و یا فروشگاه های دکوراسیون منزل و …  مراجعه کنید. سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چه عواملی باعث می‌شوند یک ساعت شنی، 30 دقیقه ای باشد و یک ساعت دیگر، 60 دقیقه ای و  غیره . مواردی که در اندازه گیری بازه زمانی یک ساعت شنی موثر هستند عبارتند از:

  1. حجم حباب موجود در درون ساعت شنی. طبیعتاً هر چقدر حجم حباب‌های موجود در یک ساعت شنی، بزرگ تر و بیشتر باشد، میزان شن یا ماسه موجود در آن‌ها هم می‌تواند افزایش پیدا کند و زمان بیشتری طول می‌کشد که این میزان شن یا ماسه، از حباب بالایی به درون حباب پایینی ریخته شود.
  2. میزان شن و ماسه موجود درون ساعت شنی و یا درشت و ریز بودن آن شن و ماسه‌ها. طبیعتا هر چقدر شن و ماسه موجود درون حباب‌های ساعت شنی بیشتر باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد که از حباب بالایی به درون حباب پایینی بریزند. بنابراین زمان بیشتری را می‌توان با یک بار خالی شدن این شن و ماسه‌ها اندازه گیری کرد.
  3. عرض سوراخ یا حفره موجود در بین دو حباب ساعت شنی. طبیعتا هر چقدر این حفره، عرض کم تری داشته باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد که شن یا ماسه موجود در حباب بالایی به درون حباب پایینی بریزد. در نتیجه زمان بیشتری را می‌توان با یک بار خالی شدن شن و ماسه از حباب بالایی به حباب پایینی ساعت شنی، اندازه‌گیری کرد.
خرید ساعت شنی-saattavakol.com

فروش ساعت شنی

فروش ساعت شنی در فروشگاه‌های اینترنتی فروش ساعت و همچنین در فروشگاه حضوری فروش ساعت صورت می‌پذیرد. البته از آنجایی که کاربرد ساعت شنی از نشان دادن زمان به یک وسیله کاملا تزیینی و دکوری تغییر پیدا کرده است، امروزه می‌توانید در هر مغازه یا سایت اینترنتی فروش تزیینات منزل هم به دنبال خرید ساعت شنی باشید. البته فروش ساعت شنی در عتیقه فروشی‌ها هم به صورت گسترده ای انجام می‌شود. قیمت انواع ساعت شنی هم تنوع بسیار زیادی دارد، چرا که جنس متریال استفاده شده در ساخت ساعت شنی بسیار متنوع است. امروز حتی در طلا فروشی‌ها یا نقره فروشی‌ها هم می‌توانید به دنبال ساعت شنی باشید چرا که بعضی از انواع ساعت شنی از جنس طلا یا نقره ساخته می‌شوند.

خرید ساعت شنی-saattavakol.com

خرید ساعت شنی مغناطیسی

این ساعت یکی از انواع ساعت شنی موجود در بازار می‌باشد. در ساعت شنی مغناطیسی به جای اینکه از شن یا ماسه درون حباب‌ها استفاده شود، براده‌های آهن درون حباب‌های ساعت شنی وجود دارند. در واقع این براده‌های آهن هستند که از درون حباب بالایی به درون حباب پایینی می‌ریزند و زمان را مشخص می‌کنند. دیگر نمی شود نام ساعت شنی را برای این نوع ساعت برگزید و بهتر است که به این نوع ساعت، ساعت براده آهنی بگوییم؛ ولی از آنجایی که در همه جای دنیا، همین نام ساعت شنی مغناطیسی مرسوم است ما هم همین نام را برای این ساعت بر می‌گزینیم. ساعت شنی مغناطیسی بر روی پایه مخصوصی قرار می‌گیرد و ذرات فلزی درون آن با ایجاد ظاهری فوق العاده زیبا و دل انگیز  روی هم می‌افتند. براده‌های آهن موجود درون حباب بالایی این نوع ساعت شنی، با ظاهری مانند میخ به درون حباب پایینی ریخته می‌شوند. دلیل اینکه ظاهری 

مانند میخ در هنگام ریخته شدن براده آهن به وجود می‌آید این است که یک آهن ربای بسیار قوی با یک عنصر کمیاب زمینی در درون پایه این نوع ساعت شنی قرار گرفته است. هر باری که که ساعت شنی مغناطیسی برعکس می‌شود، براده‌های آهن موجود در حباب بالایی ساعت شنی مغناطیسی، به طرف میدان مغناطیسی موجود در پایه این ساعت کشیده می‌شوند. به منظور خرید ساعت شنی مغناطیسی می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت مراجعه کنید.

خرید ساعت شنی چوبی

ساعت شنی چوبی همانطور که از نام آن پیداست یک نوع ساعت شنی است که از جنس چوب ساخته شده است. این نوع ساعت شنی از انواع محبوب ساعت شنی به شمار می‌آید. کارکرد ساعت شنی چوبی، هیچ فرقی با انواع ساعت شنی دیگری که از جنس پلاستیک یا فلز و … ساخته شده اند، ندارد. تنها تفاوت ساعت شنی چوبی با سایر ساعت‌های شنی در جنس بدنه آنها می‌باشد.

جنس بدنه ساعت شنی چوبی می‌تواند از چوب‌های با کیفیتی مانند چوب گردو ساخته شده باشد و یا از چوب‌های عادی و بی کیفیت تر ساخته شود. امروزه از ساعت شنی چوبی به منظور تزئینات و دکوراسیون منزل و محل کار، استفاده فراوانی می‌شود. البته بدیهی است که در ساخت ساعت شنی چوبی، تنها از چوب استفاده نمی شود و حباب‌های موجود در ساعت شنی چوبی هم باید دارای جنس شیشه باشند. ساعت شنی چوبی، در طرح‌ها و شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. که باعث می‌شود افراد با سلایق مختلف بتوانند گزینه مورد نظر خود را از بین انواع ساعت شنی چوبی پیدا کنند. همچنین این نوع ساعت‌ها در قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارند که همین امر هم باعث می‌شود افرادی که دارای بودجه‌های متفاوتی هستند، بتوانند به سمت خرید این نوع ساعت بروند. در واقع در بازار هم ساعت شنی چوبی بسیار ارزان و هم ساعت شنی چوبی بسیار گران وجود دارد. البته اکثریت قریب به اتفاق ساعت‌های شنی چوبی موجود 

خرید ساعت شنی-saattavakol.com

در بازار، ساخت کشور چین هستند و دارای برندهای متفرقه ای می‌باشند. به همین دلیل، قیمت تعداد زیادی از این ساعت‌های شنی چوبی موجود در بازار، خیلی زیاد نیست. به منظور خرید ساعت شنی چوبی می‌توانید به سایت‌های اینترنتی مختلف فروش ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت مراجعه کنید. یک نکته را هم باید در خرید ساعت شنی چوبی متذکر شویم و آن هم این است که این نوع ساعت به دکوراسیون هر منزلی نمی آید. شما باید قبل از خرید ساعت شنی چوبی فکر کنید و ببینید آیا خرید این ساعت می‌تواند دکوراسیون منزل شما را بهتر کند یا‌هارمونی آن را به هم خواهد زد.

خرید ساعت شنی تزئینی

ساعت شنی دارای دو حباب شیشه ای است که به صورت عمودی با یک گردن و یا یک حفره نازک به یکدیگر وصل شده اند. این حفره نازک اجازه می‌دهد که شن یا هر ماده ای که درون حباب بالا هست با یک جریان منظم و مرتب به درون حفره پایینی منتقل شود. به بیان دیگر، سرعت عبور شن (یا هر ماده دیگری که در حباب بالابی وجود دارد) به سمت حباب پایینی، یک سرعت ثابتی است و سپری شدن یک مدت زمان قراردادی که از قبل و در هنگام طراحی ساعت شنی معین شده است را مشخص می‌کند. به منظور خرید ساعت شنی تزئینی می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت مراجعه کنید.

خرید ساعت شنی کلاسیک

امروزه انواع مختلفی از ساعت شنی کلاسیک توسط شرکت‌های ساعت سازی مختلف دنیا تولید می‌شود. بعضی از انواع ساعت‌های شنی کلاسیک موجود در بازار، قیمت بالایی دارند و ارزش خرید آنها بسیار بالا است. در واقع در ساخت این نوع ساعت‌های شنی کلاسیک از متریال بسیار با کیفیتی استفاده شده است. طراحی این ساعت‌های شنی کلاسیک گران قیمت به نحوی است که  می‌توان از آن‌ها به عنوان یک دکوراسیون فوق العاده زیبا در منزل یا محل کار و یا در هر مکان دیگری استفاده کرد. البته فقط شرکت‌های ساعت سازی نیستند که به ساخت ساعت شنی کلاسیک می‌پردازند.

خرید ساعت شنی-saattavakol.com

بلکه بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه ساخت دکوراسیون و تزیینات تخصص دارند هم ساعت شنی کلاسیک را می‌سازند. بسیاری از ساعت‌های شنی کلاسیک موجود در بازار، دارای جنس طلایا نقره یا برنج و یا متریال گران قیمتی از این دست هستند. بدیهی است که دیگر یک ساعت شنی کلاسیک در هیچ مکانی به عنوان نشان دهنده زمان به کار نمی رود و هدف از قرار دادن ساعت شنی کلاسیک در هر منزل یا هر مکانی، تزیین کردن و زیباتر کردن آن مکان می‌باشد. نکته ‌ای که در هنگام خرید ساعت شنی کلاسیک باید به آن توجه کنید، دقت ساعت شنی می‌باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما اقدام به خرید ساعت شنی کلاسیک دو دقیقه ای می‌کنید، باید دقیقاً در دو دقیقه، شن‌ها یا ماسه‌ها یا هر ماده ای که درون حباب بالایی آن ساعت شنی وجود دارد به درون حباب پایینی آن بریزد. متاسفانه بسیاری از شرکت‌های سازنده ساعت شنی، با این توجیه که این ساعت‌ها فقط به عنوان دکوراسیون به کار می‌روند، به دقت این ساعت‌ها،

توجهی نمی‌کنند. این شرکت‌ها، ساعت‌های شنی می‌سازند که به هیچ عنوان دقت ندارند. هر چند قرار نیست از این نوع ساعت‌ها برای اطلاع پیدا کردن از زمان استفاده شود ولی به هر حال جالب نیست که این نوع ساعت‌ها دقت کافی را نداشته باشند. به هرحال نام این وسیله که امروزه به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده می‌شود، ساعت است و ساعت هم باید قبل از هر چیزی باید دقت داشته باشد.

به منظور خرید ساعت شنی کلاسیک می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت و البته به فروشگاه های فروش عتیقه جات و یا فروشگاه های دکوراسیون منزل و … مراجعه کنید.

خرید ساعت شنی یک ساعته

اگر  یک ساعت و یا همان ۶۰ دقیقه زمان طول بکشد که کل شن و ماسه موجود در حباب بالایی ساعت شنی به درون حباب پایینی بریزد، آن ساعت شنی یک ساعت شنی یک ساعته است. به منظور خرید ساعت شنی یک ساعته می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی ساعت و همچنین به فروشگاه‌های حضوری فروش ساعت و البته به فروشگاه های فروش عتیقه جات و یا فروشگاه های دکوراسیون منزل و … مراجعه کنید.

سوالات متداول خرید ساعت شنی

از ساعت شنی سه دقیقه ای برای پختن تخم مرغ استفاده می‌شده است که به آن تایمر تخم مرغ گفته می‌شد. البته هنوز هم ساعت شنی سه دقیقه ای یا همان تایمر تخم مرغ وجود دارد و بسیاری از افراد، هنوز هم برای پختن تخم مرغ از آن استفاده می‌کنند.

امروز حتی در طلا فروشی‌ها یا نقره فروشی‌ها هم می‌توانید به دنبال ساعت شنی باشید چرا که بعضی از انواع ساعت شنی از جنس طلا یا نقره ساخته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 9 =

پشتیبانی آنلاین